Przejdź do głównej zawartości

Definiowanie szablonu wydruku

Cel biznesowy

Definiowanie szablonu wydruku w Admin Panel pozwala na standaryzację dokumentów generowanych w organizacji, zapewnienie zgodności z wymaganiami (prawnymi i wewnętrznymi) poprzez zarządzanie nimi w jednym miejscu. Poprawnie przygotowany szablon umożliwia szybkie i bezbłędne generowanie dokumentów, co przekłada się na efektywność pracy.

Korzyści biznesowe

  • Szybsza obsługa spraw i procesów dzięki automatyzacji generowania dokumentów.
  • Eliminacja błędów wynikających z ręcznego aktualizowania szablonów dokumentów.
  • Lepsza kontrola nad treścią i wyglądem dokumentów.
  • Możliwość śledzenia wersji i historii zmian szablonów.
  • Zgodność z wymaganiami organizacji.

Kto powinien definiować szablony?

Tworzenie i zatwierdzanie szablonów powinno być realizowane przez osoby odpowiedzialne za procesy biznesowe, np. administratorów systemu, właścicieli procesów lub osoby z działu prawnego/operacyjnego.

Przykłady zastosowania

  • Generowanie umów, pism, potwierdzeń, uprawnień, aneksów, etc.
  • Automatyczne tworzenie dokumentów w procesach obsługi klienta, sprzedaży, HR.

Jak zdefiniować nowy szablon dokumentu

  1. Zaloguj się do Admin Panelu pod adresem #/zarzadzaj-modulami/documents-generator.
  2. Kliknij w przycisk Utwórz szablon dokumentu.
  3. Wgraj plik z szablonem oraz placeholderami (zmiennymi do podstawienia przez system).
  4. Wprowadź nazwę szablonu (pole wymagane).
  5. Zdefiniuj dane dokumentu:
    • Typ dokumentu (wymagane)
    • Kod dokumentu (wymagane)
  6. Ustaw daty obowiązywania szablonu: od/do (opcjonalne).
  7. Skorzystaj z funkcjonalności dodatkowych (opcjonalne):
    • Generowanie QR Code (przełącznik on/off)
    • Definicja umiejscowienia QR Code (do wyboru)

Po wgraniu pliku widoczny jest podgląd szablonu.

Zapisany szablon z odpowiednio ustawionymi danymi jest możliwy do wykorzystania w procesach oraz obsłudze spraw.

Najlepsze praktyki

  • Stosuj czytelne i jednoznaczne nazwy szablonów, ułatwiające ich identyfikację.
  • Wersjonuj szablony, aby móc śledzić zmiany i wracać do poprzednich wersji w razie potrzeby.
  • Testuj podgląd szablonu przed jego zatwierdzeniem, aby upewnić się, że wszystkie placeholdery są poprawnie obsługiwane.
  • Regularnie przeglądaj i aktualizuj szablony zgodnie ze zmianami w procesach biznesowych lub wymaganiach prawnych.

Szablony mogą być również tworzone bezpośrednio w programie MS Word przy użyciu dedykowanej wtyczki TFP Word Plugin, która umożliwia przygotowanie szablonu zgodnie z definicją procesu i eksport do systemu.