Kalendarz nieobecności i zastępstw
Moduł Task Managera udostępnia wbudowaną funkcjonalność kalendarza nieobecności i zastępstw. Moduł ten pozwala na zarządzanie na poziomie danej grupy użytkowników planem ich absencji i konieczności zastępstw w ramach narzędzia. Poprawna konfiguracja modułu pozwala na efektywniejszą obsługę zadań i automatyzacji w ich przydzielaniu w zespole.
Kluczowe funkcjonalności
- Zarządzanie nieobecnościami na poziomie grup użytkowników
- Rejestracja nieobecności z możliwością wskazania zastępstwa
- Automatyczne przepisywanie zadań do osoby zastępującej
- Kalendarzowy widok nieobecności zespołu
- Wyszukiwanie informacji o nieobecności pracowników
- Edycja istniejących nieobecności
Uprawnienia i widoczność danych
Dane wyświetlane są zgodnie z przyznanymi uprawnieniami w module zarządzania organizacją w panelu administracyjnym systemu dla wybranych ról. Role są przydzielane użytkownikom poprzez:
- Moduł zarządzania w systemie
- Informacje pobrane z systemów Active Directory organizacji
Dostęp do modułu
Aby przejść do modułu nieobecności i zastępstw:
- Zaloguj się do narzędzia Task Manager
- Przejdź do zakładki oznaczonej ikoną zegara

Dodawanie nowych nieobecności
Nieobecność można dodać na dwa sposoby:
Sposób 1: Przycisk "Dodaj"
- Wybierz funkcję "Dodaj" na widoku w Task Manager
Sposób 2: Przeciągnięcie zakresu dat
- Przeciągnij myszką zakres dat na wyświetlanym kalendarzu

Po wybraniu jednej z opcji wyświetli się modal pozwalający na wprowadzenie parametrów nieobecności:

Parametry nieobecności
- Pracownik - wyświetlony zgodnie z tym, dla jakiego pracownika wybierano nieobecność z poziomu kalendarza. W przypadku braku uprawnień do zarządzania urlopami całego zespołu, możliwe jest tylko wprowadzenie własnej nieobecności
- Data od i data do - jeżeli wybrano zakres urlopu poprzez przeciągnięcie, zakres pozostaje wybrany
- Zastępstwo - wskazanie osoby do przejęcia zadań w wybranym okresie nieobecności
- Przepisz zadania od momentu urlopu - opcja dostępna tylko dla urlopów przyszłych, powoduje przepisanie wszystkich przypisanych zadań do osoby zastępującej, także zadań aktualnie w uzupełnieniu przez klienta po powrocie od klienta do zespołu back-office
- Opis - pole przyjmujące dowolną wartość wyświetlaną jako rodzaj urlopu na kalendarzu zespołu
Ważne uwagi dotyczące zespołów
Wszystkie wprowadzone nieobecności dotyczą nieobecności w jednym zespole. Jeżeli pracownik pełni rolę w kilku zespołach/grupach, należy wprowadzić nieobecności dla każdej z grup osobno. Wybór grupy następuje w prawym rogu u góry interfejsu.


Edycja nieobecności
- Najedź kursorem na dany urlop w kalendarzu
- Wyświetli się skrócona informacja o nieobecności oraz możliwość przejścia do edycji
- Po wejściu w tryb edycji dostępne są akcje analogiczne do dodawania nowych nieobecności

Wyszukiwanie pracownika
Moduł umożliwia wyszukiwanie informacji o nieobecności pracownika w ramach danego zespołu:
- Użyj pola wyszukiwania w lewym rogu kalendarza
- Wpisz dane pracownika
- Zatwierdź w celu wyszukania

Automatyczne przepisywanie zadań do osób zastępujących
System automatycznie uwzględnia zarejestrowane nieobecności przy algorytmie przydziału zadań. Jeżeli w organizacji zastosowany jest algorytm automatycznego przydziału zadań (spraw), system zabezpiecza przed przypisaniem zadania do osoby nieobecnej. W przypadku próby przydziału zadania do pracownika znajdującego się w okresie nieobecności, system automatycznie:
- Blokuje możliwość przypisania zadania do osoby nieobecnej
- Uwzględnia informacje o zastępstwach przy przekierowaniu zadań
- Zapewnia ciągłość procesów biznesowych poprzez inteligentny routing zadań
Dzięki tej funkcjonalności zadania nie pozostają nieobsłużone z powodu nieobecności pracowników, a procesy biznesowe przebiegają bez zakłóceń.